Neurologia

Profil:

Aktualnie pracuję jako starsza asystentka w Oddziale Neurologii Szpitala Wojewódzkiego w Opolu.

W oddziale zajmuję się pacjentami z całego spektrum chorób neurologicznych – takimi jak padaczka, choroby naczyniowe mózgu i rdzenia kręgowego, choroby nerwowo – mięśniowe, zaburzenia funkcji poznawczych, zaburzenia ruchowe, choroby rzadkie.

Współuczestniczę w badaniach klinicznych poświęconych nowym metodom terapeutycznym i farmakologicznym. Badaczka w międzynarodowym badaniu Enroll – HD dedykowanemu pacjentom z chorobą Huntingtona.

Celem wieloprofilowej diagnostyki i terapii pacjentów z w/w chorobami wraz z neuropsycholożką – dr n społ. Moniką Piotrowską – Matyszczak oraz terapeutką Racjonalnej Terapii Zachowania mgr Beatą Plintą – stworzyły zespół naukowo – terapeutyczny zajmujący się tą tematyką.

• Autorka i współautorka prac naukowych z dziedziny neurologii, uczestniczka i prelegentka krajowych i zagranicznych konferencji medycznych, głównie poświęconych chorobom neurozwyrodnieniowym.
  • Specjalizacja z Neurologii odbyta w Katedrze i Klinice Neurologii UCK ŚUM Katowice.
  • Praca doktorska zrealizowana w Śląskim Uniwersytecie Medycznym, na wydziale Lekarskim Katowicach.
  • Pracowniczka naukowa, zatrudniona w Śląskim Uniwersytecie Medycznym.

NASZ SPECJALISTA

Klaudia Plinta