Rehabilitacja dziecięca

Rehabilitacja jest bardzo szeroką dziedziną medycyny, której celem nadrzędnym jest odzyskanie sprawności. Dotyczy narządu ruchu (ortopedyczna i reumatologiczna), układu nerwowego (neurologiczna), układu sercowo-naczyniowego (kardiologiczna), wieku rozwojowego (pediatryczna), układu oddechowego (pulmonologiczna).

Porady z zakresu rehabilitacji medycznej (dorośli i dzieci):

• diagnostyka i terapia wad postawy;
  • rehabilitacja dziecięca po urazach leczonych zachowawczo i operacyjnie;
  • USG narządu ruchu;
  • rehabilitacja dorosłych w schorzeniach ortopedycznych, neurologicznych, reumatologicznych, w geriatrii;

Ortopedia i traumatologia to dziedzina medycyny zajmująca się diagnostyką i leczeniem chorób związanych z narządem ruchu. Obejmuje uszkodzenia i zmiany pourazowe kości, mięśni oraz układu więzadłowo-stawowego, wady wrodzone, infekcje, nowotwory. Najczęstsze powody zgłoszeń to urazy kostno-stawowe, bóle kręgosłupa oraz stawów związane z przeciążeniem, urazem lub chorobą zwyrodnieniową.

Porady z zakresu ortopedii dziecięcej:

• palce zatrzaskujące;
  • torbiel Bakera, ganglion;
  • wyrośla kostne;
  • torbiele kostne.

Obecnie w Naszej Klinice przyjmuje Dr Aleksandra Bęgowska- Falkowska. Specjalista Chirurgii Dziecięcej Absolwentka Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Jest specjalistą również w zakresie rehabilitacji dziecięcej oraz ortopedii. Specjalizacje: Diagnostyka i terapia skolioz, Neurorozwojowa prewencja i korekcja wad postawy u niemowląt i małych dzieci, Fizjoterapia dziecka ryzyka, Wczesna diagnostyka neurorozwojowa uszkodzeń układu nerwowego niemowląt wg Vojty, Kurs instruktorski masażu Shantala, OMT Kaltenborn-Evjentha UEX OEX)

NASZ SPECJALISTA